BirGün'den Mustafa Bildircin'in haberine göre, Sağlık Bakanlığı’yla ilgili Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) yapılan şikâyet başvurularının 2015 yılından 2021 yılının sonuna kadar yüzde 588 arttığı öğrenildi.
CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, KDK’ye yapılan şikâyet başvurularının yıllara göre dağılımını paylaştı. Verilerin, “Sağlık Bakanlığı yönetilemiyor” eleştirilerinin haklılığını ortaya koyduğunu belirten Emir, “Şikâyet sayıları, iktidarın sağlık politikasına adeta ayna tutuyor. Hekimlerin taleplerine kör ve sağır olan bakanlık, yurttaşın sağlık hizmetine erişimde yaşadığı sorunları da görmezden geliyor” dedi.
Sağlık Bakanlığı 2015 yılında 193 şikâyete konu oldu. Yurttaşlar, 2016 yılında ise Sağlık Bakanlığı’nın muhatabı olduğu sorunların çözümü için 275 kere ombudsmanın kapısını çaldı. Verilere göre, Sağlık Bakanlığı 2017 yılında da KDK’ye 467 kere şikâyet edildi.
Emir, 2018 yılında ise Bakanlığın muhatabı olduğu şikâyetlerin bin 239’a fırladığına dikkati çekti. Sağlık Bakanlığı ya da bağlı kuruluşları ile ilgili 2018 yılında KDK’ye yapılan şikâyetlerin tüm şikâyetler içindeki oranı yüzde 7 oldu. Şikâyet sayılarındaki artış 2019 yılında devam etti. Buna göre, Sağlık Bakanlığı konulu şikâyet başvurusu 2019 yılında bin 383 olarak gerçekleşti.
Pandemiyle rekor geldi
Covid-19 salgınının ülkede görülmeye başlandığı 2020 yılı ise Sağlık Bakanlığı rekor şikâyet sayısına ulaştı. Bakanlığın 2020’de bin 732 şikâyete konu edildiğini anlatan Emir, “Bakanlığın salgın sürecini iyi yönetemediği, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun verilerinde de çok net şekilde görülüyor” ifadesini kullandı. Bakanlığın 2021 yılında ise bin 328 şikâyete konu edildiğini ve tüm idareler arasında en çok şikâyet edilen dördüncü idare olduğunu vurguladı.