Medimagazin logo

İlaç reklamında reçeteli-reçetesiz ayrımı neye dayanıyor?

<p> Türk Eczacıları Birliği Genel Başkanı Erdoğan Çolak, ilaçta reklam tartışmalarıyla ilgili olarak, &#39;&#39;Reklam düzenlemeleri kapsamında, ilaçların, reçeteli ya da reçetesiz olması üzerinden ayrılması ve bir kısmının reklamının serbestleştirilmesi girişiminin hangi bilimsel temele dayandığı anlaşılamamaktadır&#39;&#39; görüşünü dile getirdi</p>
İlaç reklamında reçeteli-reçetesiz ayrımı neye dayanıyor?
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

ANKARA - Türk Eczacıları Birliği Genel Başkanı Erdoğan Çolak, ilaçta reklam tartışmalarıyla ilgili olarak, ''Reklam düzenlemeleri kapsamında, ilaçların, reçeteli ya da reçetesiz olması üzerinden ayrılması ve bir kısmının reklamının serbestleştirilmesi girişiminin hangi bilimsel temele dayandığı anlaşılamamaktadır'' görüşünü dile getirdi.

Çolak, yaptığı yazılı açıklamada, TBMM'ye sevk edilmek üzere imzaya açılan RTÜK Yasa Tasarısı Taslağı ile reçetesiz ilaç satışının önünün açılmaya çalışıldığını savundu.

Ülkede, reçeteli ya da reçetesiz, topluma yönelik ilaç reklamı yapılmasının yasak olduğuna dikkati çeken Çolak, bugüne kadar ilaçta reklamın önünü açacak çeşitli girişimler olduğunu, Birliğin bu konuda hem hukuki hem de toplumsal düzeyde kararlı bir mücadele sürdürdüğünü, geçmişte bu konuda açtıkları davalarda iptal kararları çıktığını kaydetti.

Taslak ile ''reçeteye tabi olmayan ilaç ve tedavilerin belirli ilkelere dayanarak reklamının yapılabileceği'' yönünde bir düzenleme getirilmek istendiğini öne süren Çolak, şu görüşleri savundu:

''Bir ilacın reçetesiz olması, söz konusu ürünün herhangi bir sağlık zararı, yan etkisi, advers etkisi olmadığı anlamı taşımamaktadır. Bu ilaçlar tek başlarına bir sağlık zararı olmasa da aşırı ve bilinçsiz kullanıldıklarında başka ilaçlarla besinlerle ya da içeceklerle etkileşime girdikleri takdirde sağlık zararlarına yol açabilirler. Bu nedenle reklam düzenlemeleri kapsamında, ilaçların, reçeteli ya da reçetesiz olması üzerinden ayrılması ve bir kısmının reklamının serbestleştirilmesi girişiminin hangi bilimsel temele dayandığı anlaşılamamaktadır. Konunun ülkemizdeki tek yetkili otoritesi olan Sağlık Bakanlığı İlaç Eczacılık Müdürlüğü, daha birkaç ay önce TRT Reklam Yönetmeliği ile yapılmak istenen benzer düzenlemeye karşı çıkmış ve ilacın reklamının yapılamayacağını belirtmiştir.''

Böyle bir düzenlemeden en çok toplumun etkileneceğini vurgulayan Çolak, ''Türk Eczacıları Birliği olarak, hem kanunlara aykırı hem sağlık otoritesinin hem de sağlık profesyonellerinin karşı olduğu bu sağlıksız girişimin bir an önce geri çekilmesini talep ediyoruz'' ifadesini kullandı.

i̇laç
reklamında
reçeteli-reçetesiz
ayrımı
neye
dayanıyor?
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir